Wednesday, April 21, 2010

ABANG M TETAP DI HATI..

Mulai hari ni kami tidak lagi mendengar suara abang M disebabkan beliau telahpun bersara dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur mulai semalan. Setiap petang bila kami (terutamanya Maisarah) sudah mula mengantuk, abang M akan mula menyanyi pelbagai rentak lagu lama ataupun baru hingga kami semua terhibur dengan kepakarannya mengubah lirik lagu. Abang M yang kita kenali merupakan seorang insan yang serba boleh. Beliau merupakan pembaca doa tetap Bahagian ini, selalu menjadi imam di surau tingkat 3, Menara Tun Razak, pandai menyanyi, pakar rujuk, pakar forensik dan menjadi lelaki paling ramai peminat jika bahagian ini menganjurkan majlis2 seperti Hari Raya, Birthday Party dan majlis-majlis lain.

Disebabkan hobi saya yang selalu sembahyang zohor pukul 3.00 petang, Abang M selalu kata kalau sembahyang pada waktu ni, Malaikat dah gulung sejadah..tak yah lah sembahyang. Sebab tu kalau saya terlambat sembahyang saya akan lalu pintu belakang. Pelbagai kenangan yang telah kami lalui bersama dengan Abang M.

Siapa yang dapat menandingi kehebatan Abang M yang telah dianugerahkan Perkhidmatan Cemerlang sebanyak 4 x di sepanjang perkhidmatannya?. setahu saya markah Abang M tidak pernah kurang dari 94%. Abang M tidak pernah mengeluh bila dia banyak kerja. Bila Abang M hendak keluar ke bank, dia mesti kata "puan, saya nak keluar pergi bayar duit kereta kat bank 10 minit". Dalam masa 10 minit dia mesti dah ada kat office balik. Itulah dia Encik Mahfulz Juraimi yang saya kenali.

SELAMAT BERSARA KAMI UCAPKAN. WALAUPUN TIDAK LAGI DI DEPAN MATA, ABANG M TETAP DI HATI KAMI SEMUA.

1 comment:

  1. Kesungguhan dan komitmen abg M seharusnya menjadi contoh buat warga DBKL terutamanya generasi muda. Walau jarang meminjam fail kat Abg M, tapi saya dapat banyak kenangan dan nasihat dari beliau. Sikap alert dan berfungsi menjadi inti pati dalam menjalankan tugas beliau. Sempat juga bersalaman cuma terkilan tidak dapat peluk Abg M sebagai tanda sahabat semasa datang atas urusan pencen di tingkat 24. Tahniah abg M, kamu idola saya di DBKL selapas arwah Abg Joe

    ReplyDelete