Thursday, February 11, 2010

BOYS OVER FLOWER

Cerita Korea yang paling best dah habis kat TV8. Tak puas hati lagi tu...tengok pulak CD sampai dua tiga kali..sampai hafallah jalan cerita dia. Rasanyalah yang paling best selepas era winter sonata (Bae Yong Jun/Choi Ji Woo).

Cuma yang sikit tak puas hati kenapa Jan Di mesti berpasangan dengan Jun Pyo (Lee Min Ho) bukannya dengan Ji Hoo Sunbae (Kim Hyun Joong). Rasanya Ji Hoo lebih menonjol dari Jun Pyo. Bila Jan Di ada masalah mesti Ji Hoo datang jadi penyelamat 911 la katakan. Bila Jan Di sakit Ji Hoo jaga, kalau Ji Hoo sakit Jan Di jaga.... tapi nak buat macam manakan..kang lari pulak dengan cerita asal Hana Yori Dango.

Bagi saya Jun Pyo tu kasar tak reti nak ambik hati perempuan...lagipun mak dia tak suka..tak masuk syurga bila tak ikut cakap mak. Lagi satu Jun Pyo ni takut dengan lebah, ular dan lipas. Ade ke hero takut kat itu semua?. Berbeza dengan dengan Ji Hoo, dia adalah seorang anak yatim piatu..tak banyak cakap..tapi pandangan/jelingan mata dia dah cukup untuk mencairkan hati wanita. Siap potongkan makanan untuk Jan Di pulak tu.


Tapi Pelikkan, masih sekolah tapi boleh pulak pergi berjalan-jalan, naik kereta mewah-mewah. Cuma Ji Hoo sorang sahaja yang pakai motor. Ada lesen ke diaorang?... Boleh pulak buli orang..cikgu diaorang tak marah ke?. Dah tu tak pernah nampak diaorang buat kerja rumah. Boleh pakai make-up. Pakai kasut dan stokin lain-lain kaler. Seorang cikgu pun tak nampak. Tak masuk akal langsung. Tapi tak kisahlah asalkan hero hensem2.


F4 Korea

Geum Jan di dengan Ji Hoo Sunbae masa diorang pergi Macau.

Kenapa saya suka cerita ni?.
Sebab, cerita ni pandai mainkan emosi orang. Bila Jandi Sedih, saya sedih. Bila Jan Di Gelak, saya gelak. Bila Ji Hoo sakit, saya pun sakit. Bila Ji Hoo dan Jan Di Happy, saya pun happy. Lepas ni nak tengok Boys Over Flower versi Jepun Pulak (Hana Yori Dango). Yang ni katanya lagi best dan kejam...
chaiyok..chayok..

Dalam banyak-banyak watak tu watak yang paling kesian ialah Woo Bin Sunbae. Langsung pengarah lupakan dia. Tak banyak tau asal usul dia sapa gilrfriend dia. Watak dia macam tangkap muat/cukup syarat je. Tapi Woo Bin Sunbae digambarkan sebagai seorang yang menjaga sahabatnya. Yelah diakan anak mafia korea. Semua F4 member ada cerita masing-masing kecuali Woo Bin Sunbae..kesian.

Agaknya bila Pengarah filem Malaysia nak buat filem ni versi melayu, siapakah pada pandangan anda yang layak untuk memegang watak Gu Jun Pyo, Yoon Ji Hoon, So Yi Jung, Song Woo Bin dan Geum Jan Di?

Kalaulah saya jadi Pengarah, saya akan pilih barisan pelakon seperti berikut :

Gu Jun Pyo - Fahrin Ahmad
Yoon Ji Hoon - Asyraf Muslim
So Yi Jung - Awal Ashaari
Song Woo Bin - Iqram Dinzly/Shamsul (anak yusof haslam)
Geum Jan Di - Heliza (Akademi Fantasia)

Jumpa lagi...

1 comment:

  1. jandi ke yg direct cter boys over flower????

    ReplyDelete