Sunday, September 27, 2009

PERISTIWA PETANG HARI RAYA

Assalamualaikum kepada semua kawan-kawan yang dihormati. Sudah seminggu lebih kita berhari raya dan atas kesempatan ini saya dan keluarga mohon ampun dan maaf sekiranya ada perkataan yang telah mengguris hati anda semua. Untuk post kali ini saya akan ceritakan tentang persiapan kami untuk menyambut bulan syawal untuk dikongsi dengan anda semua. Selamat Hari Raya Aidil Fitri.

Disebabkan persiapan hari raya saya masih belum sempurna, saya mengambil keputusan untuk mula bercuti pada hari Khamis. Kesempatan cuti ini saya menyiapkan beberapa jenis kuih raya dan mula mengemas rumah dengan dibantu oleh pembantu-pembantu khas.


Ini dia sebahagian kuih yang sempat disiapkan pada hari tu.
Menangis kalau kak siti tengok.

Kuih tart ni saya beli dari Azza dari Pejabat Datuk Bandar, kawan Shidah. Harganya RM22.00 sebalang.


Ni pulak biskut badam, sedap tak terkata.


Biskut Nestum Badam. Rupa je buruk tapi rasanya sedap.

Biskut Hazelnut.

Selepas selesai je buat kuih, kami terus kemas rumah.


Inilah pembantu saya yang paling rajin sekali.



Walaupun hari hujan tetapi dan masih lagi sakit kaki (akibat jatuh tangga) tuan rumah ni tetap juga mesin rumput mengenangkan esok nak raya. Mujurlah tak demam.

Kawasan yang telah siap di mesin. Ok lah jugak...

Moral : Raya tahun depan pastikan semua kerja/persiapan hari raya dibuat awal untuk mengelakkan keadaan yang kelam kabut..




No comments:

Post a Comment